Openingstijden

Onze afdeling Legalisatie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur. I.v.m. de voorbereiding van alle legalisatie aanvragen voor de diverse ambassades en instanties verzoeken wij u echter vriendelijk tussen 09:00 en 10:00 uur alleen in dringende gevallen te bellen. Voor noodgevallen zijn we overigens ook buiten kantooruren altijd bereikbaar.

Uw legalisatie aanvraag

Met Ambassade Diensten/Embassy Services is het legaliseren van documenten bijzonder gemakkelijk. Na ontvangst van de door één of meer officiële instanties getekende documenten, bezoeken wij voor u (in Nederland en België) de ambassades of consulaten, de rechtbank en/of ministeries. Belangrijk: documenten die alleen zijn getekend door iemand van uw bedrijf komen niet voor legalisatie in aanmerking. Alle documenten moeten in eerste instantie altijd zijn getekend door een officiële instantie. Dat kan bijvoorbeeld uw Kamer van Koophandel zijn, de notaris, een rechtbank, de belastingdienst e.d. Al uw te legaliseren documenten worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. Door van onze koeriersdienst gebruik te maken zijn uw documenten in veilige handen. Embassy Services kan uw documenten digitaal verwerken bij de Kamer van Koophandel. Meer informatie over digitale legalisatie vindt u hier.

Versturen, retourneren, status documenten

  • Indien u de documenten aangetekend verstuurt, maak dan gebruik van ons postbusadres. Onze koeriersdienst kan uw documenten afleveren op ons bezoekadres.
  • Eenmaal gelegaliseerde documenten bezorgen wij op het adres van uw keuze. Dit kan per aangetekende post, DHL, UPS of onze eigen koeriersdienst. Desgewenst leveren wij ze af bij een van de servicebalies op Schiphol (vertrekhal, ingang 2).
  • Retourneren van documenten met (aangetekende) post is altijd op risico van de ontvanger.
  • Op deze website kunt u via Mijn orders de status van uw legalisatie aanvraag volgen. U kunt zich hiervoor online registreren.
  • Heeft u hulp nodig bij het aanmaken van uw account of het aanvragen van uw legalisatie? Bekijk hier onze handleiding account aanmaken en visa aanvragen.

Tarieven en legeskosten legalisatie

Hier vindt u een overzicht van onze tarieven voor het legaliseren van documenten. Hier vindt u ook het overzicht van de legeskosten per ambassade.

Betalingen

Betalingen geschieden contant aan de balie van ons kantoor of per vooruitbetaling op onze bankrekening. U kunt ook pinnen of betalen met creditcard. Voor klanten die vaker van onze diensten gebruik maken, is betaling op basis van facturatie mogelijk. Per creditcard betalen, tenzij u een American Express Card heeft, kunt u bij ons betalen via het veilige Pay Per Link systeem, u hoeft dan geen gegevens aan ons te verstrekken maar krijgt van ons een betaallink toegestuurd. Heeft u een American Express Card dan kunt u het Creditcard Authorization form invullen en deze machtiging meesturen met de documenten. De kosten van uw visumaanvraag worden dan van uw creditcard afgeschreven. Wilt u achteraf met uw American Express Card betalen, dan vult u het formulier in en stuurt deze per fax (i.v.m. veiligheid niet per e-mail) naar 070 3468010. Voor creditcard betalingen geldt een toeslag van 5%.

Neem gerust contact op

Wilt u meer weten over het legaliseren van uw documenten? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. U kunt ons bellen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur op 070-346 4900. Voor het aanvragen van legalisatie, kies optie 2. U kunt ook altijd een e-mail sturen naar: [email protected]